Zaznacz stronę

TRAIN YOUR BRAIN

🧠 Fundacja Feelharmonia ma przyjemność zaprosić na serię spotkań edukacyjnych realizowanych w ramach projektu Poznańskie Dni Rodziny "TRAIN YOUR BRAIN : Jak Uczyć się Szybko i Pamiętać Długo"!
Dzięki finansowaniu Miasta Poznań, mamy dla Was trzy dni pełne ciekawych konsultacji i inspirujących spotkań.
Czy chciałeś kiedyś zrozumieć, jak działa nasz mózg podczas nauki? Jak zapamiętywać więcej i na dłużej?
Jeżeli tak, to wydarzenie jest dla Ciebie!
Pierwsze dwa dni (19 i 24 Maja) to dziesięć godzin konsultacji z ekspertami z dziedziny nauk o mózgu i technik pamięciowych. Podczas tych spotkań nauczysz się skutecznych strategii nauki, które pomogą Ci lepiej zapamiętywać i przyswajać nową wiedzę.
31 Maja to 2-godzinne spotkanie integracyjne, podczas którego uczestnicy konsultacji będą grać w gry i zabawy oraz dzielić się wiedzą i doświadczeniem, które zdobyliśmy podczas poprzednich spotkań. To będzie okazja do zadawania pytań, wymiany doświadczeń i nawiązywania nowych kontaktów.
Data i miejsce:
📅 19 Maja 2023, ⏰ 12:00 - 17:00
📅 24 Maja 2023, ⏰ 11:00 - 16:00
📅 31 Maja 2023, ⏰ 13:00 - 15:00
📍 Lokalizacja: Centrum Inicjatyw Rodzinnych, ul. Ratajczaka 44, Poznań
🔔 Ze względu na ograniczoną liczbę miejsc, obowiązuje rezerwacja. Aby zarezerwować miejsce, zadzwoń 500-879-255
🏢 Zapraszamy do Centrum Inicjatyw Rodzinnych na ul. Ratajczaka 44 w wybranych dniach i godzinach. Czekamy na Was!
🎁 Wydarzenie jest sfinansowane ze środków budżetowych Miasta Poznań w ramach projektu Poznańskie Dni Rodziny, a więc uczestnictwo jest całkowicie bezpłatne!
Kwota finansowania wyniosła 3000 zł.


TRAIN YOUR BRAIN - HOLIDAY

Projekt Train Your Brain Holiday realizowany jest w formie warsztatowej. Zajęcia prowadzone w formie zabawy, pozwolą w przyjemny sposób poznać techniki pamięciowe wspierające proces edukacji.

Nabycie umiejętności skutecznego uczenia się da uczestnikom szansę dobrego startu w nowy rok szkolny.

Dzięki dofinansowaniu z budżetu Gminy Czerwonak odpłatność za uczestnictwo w projekcie to koszt 300 zł za uczestnika.

LIMIT MIEJSC ZOSTAŁ WYCZERPANY.

Czego uczestnicy dowiedzą się na warsztatach?

  • Jak zapamiętywać imiona nowo poznanych osób

  • Jak zapamiętywać mapy

  • Jak zapamiętywać daty

  • Jak uczyć się słówek obcojęzycznych

  • Jak zapamiętywać trudne słowa

Co nas wyróżnia?

  • Praca w małych maksymalnie 8 osobowych grupach

  • Indywidualne podejście do podopiecznych

  • Empatyczni opiekunowie biegle posługujący się językiem Porozumienia Bez Przemocy

  • Pokazujemy dzieciom i młodzieży, że nauka może być przyjemna

Dla kogo?

  • Dwie grupy wiekowe:

  • Dla dzieci z klas 1-3, które w wakacje chcą przeżyć ciekawy, rozwijający, pełen wrażeń czas

  • Dla młodzieży (od 4 klasy wzwyż), która marzy, by nauka była fajna

PROGRAM WARSZTATÓW - KLASY 1-3

 

W klasach 1-3 podróżujemy dookoła świata, odwiedzając 5 kontynentów oraz poznając kulturę i zwyczaje wybranych krajów.
Jak będzie wyglądać nasza wycieczka i w jaki sposób wpleciemy techniki pamięciowe w zabawę?

Dzień 1

Wybieramy się na arabski targ, gdzie targujemy się po arabsku.
Szukamy Lampy Aladyna.
Odwiedzamy Indie i malujemy dłonie i uczymy się jak z łatwością zapamiętywać imiona nowo poznanych osób.

Dzień 2

Australia to kraj kangurów. Skacząc z nimi, uczymy się mapy kontynentu.
Konstruujemy kij deszczowy i tańczymy, by przez całe wakacje nie padał deszcz.
Odwiedzamy Aborygenów. Rzucamy bumerangiem i poznajemy dzikie zwierzęta.

Dzień 3

Przenosimy się na dziki zachód. Strzelamy z łuku, polujemy na bizony.
Organizujemy pojedynek tańców, który jak na dziki zachód przystało, odbędzie się w samo południe.
Odwiedzamy Górę Rushmore i poznajemy daty rządów poszczególnych prezydentów USA, ucząc się jak zapamiętywać daty.

Dzień 4

 Jesteśmy na mroźnej Islandii. Obserwujemy wybuch wulkanu i podziwiamy lodowce.

Na języku islandzkim można połamać język, dlatego uczymy się zapamiętywać wyrazy obcojęzyczne.
Podziwiamy spektakl zorzy polarnej.
Poszukujemy gniazda maskonura.

Dzień 5

Odwiedzamy Afrykę.

Nosimy kosze z jedzeniem na głowie.
Przygotowujemy dzidy.
Udajemy się na safari, gdzie uczymy się zapamiętywać trudne słowa.

 

PROGRAM WARSZTATÓW - OD 4 KLASY WZWYŻ

 

 Warsztaty dla starszych dzieci przygotowane są w formie gry.
Nasi podopieczni staną oko w oko z  5 wyjątkowymi bohaterami, od których wiele mogą się nauczyć. Przystępując do przygotowanych przez nich wyzwań, będą zdobywać punkty doświadczenia.  Tylko odpowiednia liczba punktów pozwoli zrównać się ze zwierzęcym przewodnikiem i nabyć posiadane przez niego moce.

Dzień 1

Pędzący Mustang pędzi przez Wielką Równinę i ma bardzo wyczulone zmysły. Pomagają mu one poznawać świat, rozwijać prędkość i ostrzegają przed wszelkim zagrożeniem.
Mustang nauczy uczestników, jak zaangażować do nauki wszystkie zmysły, by podnieść prędkość zapamiętywania.

Dzień 2

Sprytny Lis jest bardzo spostrzegawczy. W lot zapamiętuje wszystkie trudne słowa. Wystarczy, że rzuci na nie okiem i od razu zostają w jego pamięci. Lis pokaże naszym odkrywcom tajniki zapamiętywania słówek z języków obcych. 

Dzień 3

Genialny Delfin to mistrz ceremonii i świąt wszelakich. Zapamiętywanie wszelkich dat to jego super moc. Przekaże uczniom swoje umiejętności, dzięki czemu na lekcje historii wrócą nieustraszeni.

Dzień 4

Uważna Pantera na co dzień żyje w gęstej dżungli. By nie zabłądzić w gęstwinie, nauczyła się zapamiętywać mapy i tajne przejścia. To nauka, którą przekaże swoim podopiecznym.

Dzień 5

Logiczny Szympans jak każda małpa dużo czasu spędza na drzewach. Gałęzie drzew rozgałęziają się i tworzą sieć niczym ludzkie myśli. To dzięki siedlisku w koronach drzew Szympans wie doskonale jak tworzyć mapy myśli. Chętnie się tą wiedzą podzieli.

SZCZEGÓŁY WARSZTATÓW

Kiedy?

 11 lipca - 30 września 2022

Gdzie?

W lesie przy Ośrodku Edukacji Przyrodniczo-Leśnej „Dziewicza Góra”
w Czerwonaku

Jak?

Pracujemy w maksymalnie 8-osobowych grupach

Grupy są mieszane wiekowo

Zajęcia odbywają się w lesie na świeżym powietrzu

OPINIE DZIECI, KTÓRE KORZYSTAŁY JUŻ Z NASZYCH ZAJĘĆ

Kaja:

„Przyszłam na zajęcia, żeby poznać jak szybciej i efektywniej się uczyć. Wszystkie techniki są fajne, ale najbardziej pomocne są dla mnie haki, ponieważ można nimi zapamiętywać wiele przydatnych rzeczy i przydają się do innych technik.
Bardzo podobało mi się, że Pani jak komuś coś nie wychodziło lub robił źle, to wytłumaczyła jeszcze raz, tak, żeby wszyscy mieli dobrze.
Z zajęć jestem zadowolona. Gdybym miała je komuś polecić, powiedziałabym, że prowadzi je bardzo miła Pani i poznajemy tam wiele technik, które możemy wykorzystywać w nauce do szkoły”.

Julia:

„Zapisałam się na warsztaty, bo ciężko było mi się uczyć. Wszystkie zajęcia i poznane techniki są pomocne w nauce. Najbardziej pomocne są dla mnie haki, bo łatwo je było zapamiętać. I jeszcze Pani, która nas uczyła, jest bardzo miła i dobrze uczy. Czy jestem zadowolona z uczestnictwa w warsztatach? Tak, BARDZO!!!”.

Ola:

„Na zajęcia się zapisałam, by lepiej zapamiętywać różne tematy związane z nauką, lekcjami.
Z poznanych i najbardziej przydatnych technik podobają mi się słowa klucze. Można porównywać je do jakichś skojarzeń, zabawnych i szybkich do zapamiętania.
Podobają mi się jeszcze zakładki osobiste, bo też są w nauce bardzo pomocne. Pani, która prowadziła zajęcia, jest bardzo miła. W przypadku, gdy ktoś nie rozumiał czegoś, wytłumaczyła to. Dużo nauczyłam się na tych warsztatach. Będę wszystkie techniki wprowadzać w praktykę, bo od kiedy zaczęłam chodzić na zajęcia, o wiele mniej czasu spędzam nad lekcjami
”.

Antek:

„Na warsztaty zapisałem się, bo chciałem lepiej zapamiętywać i znaleźć dla siebie najlepszą technikę uczenia się. Najbardziej zapadły mi w pamięci mind-mapy i alfabet i na pewno zawsze już będę z nich korzystać. Pani, która prowadzi zajęcia, jest bardzo miła i bardzo dobrze tłumaczy zagadnienia. Jestem zadowolony z zajęć. Materiał był przedstawiony w ciekawy i interesujący sposób. Polecam w 100%. Czas dobrze spędzony i bardzo owocny”.

Mateusz:

„O warsztatach powiedziała mi mama i ten sposób mi się spodobał. Ze wszystkich technik najfajniejsze były haki, bo mogę łatwo zapamiętywać. Poznałem dużo fajnych ludzi i jestem bardzo zadowolony z tych warsztatów”.

Paulina:

„Na zajęcia zaczęłam chodzić, bo mama mnie zmusiła. Teraz jestem zadowolona, bo na warsztatach jest zarąbiście. Do nauki korzystam z łańcuszków i poznałam nowych kolegów”.

Jurek:

„Zapisałem się na warsztaty, ponieważ chciałem się lepiej uczyć. Najczęściej używam techniki łańcuszkowej, nie wiem w sumie czemu. Po prostu jest ciekawa. Z zajęć jestem zadowolony. Była bardzo fajna atmosfera”.

Zuzia:

„Przyszłam na zajęcia, bo miałam problem z nauką. Ze wszystkich technik najczęściej używam map myśli, zakładek osobistych i sketchnotek, bo mi się najbardziej podobają i pomagają w nauce. Z zajęć jestem zadowolona, bo otrzymałam pomoc w zapamiętywaniu. Teraz wiem jak się uczyć. Bardzo fajne zajęcia”.

Natalia:

„Mama zapisała mnie na te warsztaty. Najczęściej robię sketchnotki. Bardzo pomogły mi w nauce historii, którą trudno zapamiętywałam. Gdy poznałam sketchnotki zaczęłam dostawać nawet szóstki. Poza tym wszystko było fajne i jestem zadowolona z zajęć. Poznałam nowych kolegów i nowe sposoby nauki”.

Amelka:

„Na warsztaty poszłam, ponieważ miałam problemy z uczeniem się. Zajęcia mi się podobały, a Pani Marta jest miła i ma poczucie humoru. Ze wszystkich technik najbardziej podobała mi się mind-mapa, ponieważ była bardzo łatwa i najbardziej pomocna. Zachęcam do dołączenia na zajęcia, ponieważ nauczycie się tam uczyć bardzo szybko”.

Ania:

„Zanim przyszłam na zajęcia, miałam problemy z nauką oraz przyswajaniem wiedzy. Podobały mi się wszystkie techniki, ale najbardziej haki, słowa klucze oraz zakładki osobiste. Zajęcia też mi się podobały. Bardzo miło spędziłam czas, a to, czego się nauczyłam, jest w szkole bardzo pomocne.
Czy jestem zadowolona z zajęć? TAK!!!
Bardzo polecam wszystkim przyjść na zajęcia. Dużo się tu dowiecie!”.
 

Laura:

„Zapisałam się, aby nauczyć się lepiej zapamiętywać. Na zajęciach poznałam dużo technik uczenia się. Bardzo fajna jest sketchnotka. Taka czytelna. Bardzo ułatwia mi naukę. Na zajęciach wszystko było fajne :-). Pani Marta dobrze tłumaczy i uczy i zajęcia są ciekawe. Jestem zadowolona, że się zapisałam. Polecam Wam te zajęcia, ponieważ dzięki nim można zapamiętać wszystko 🙂”.

Gabrysia:

„Zajęcia były za darmo u nas w szkole i zapisałam się dla ułatwienia uczenia się. Najbardziej podobała mi się technika do zapamiętywania twarzy, bo miałam z tym wcześniej problem.
Bardzo podobała mi się atmosfera na zajęciach i jestem zadowolona z udziału, bo teraz szybciej i łatwiej uczę się w szkole”.
 

Antek:

„Na warsztaty zacząłem chodzić, bo moja mama uznała, że to dobry pomysł. Na zajęciach było bardzo fajnie i dużo się nauczyłem. Najbardziej jestem zadowolony z techniki sketchnotek, bo o wiele łatwiej mi się z nich uczy”.

Bartosz:

„Znalazłem się tu, by zdobyć wiedzę oraz nauczyć się technik szybkiego uczenia i zapamiętywania. Wszystkie poznane techniki były bardzo pomocne. Bardzo dobrze mi się pracowało, a zajęcia są bardzo przydatne. O wiele łatwiej idzie mi teraz w szkole. Gdybyś też chciał się szybciej uczyć i mniej czasu spędzać nad książkami, przyjdź na zajęcia do Feelharmonii na ulicy Piłsudskiego”.

Tymek:

„Chciałem nauczyć się technik szybkiego uczenia, żeby mniej czasu się uczyć. Najbardziej spodobała mi się mapa myśli, bo szybko mogę ją narysować i od razu wszystko pamiętam. Całe zajęcia były super. Prowadzącej nie zmieniłbym za żadne skarby. Bardzo miła i fajna Pani. Prowadziła zajęcia bardzo ciekawie. Jeśli też chcecie przyspieszyć swoją naukę, to szczerze polecam uczestnictwo w tych warsztatach. Poznacie rysowane techniki, które super przyspieszają naukę”.

RODZINNEJ PRZYGODY ZAZNAJEMY, MÓZGI TRENUJEMY

Projekt w formie edukacyjnej gry terenowej, której tematem przewodnim był trening pamięci i zapamiętywania został zrealizowany w dniu 22 maja 2022 roku w Parku Cytadela.

Uczestnicy zabawy spędzając czas w ruchu, na świeżym powietrzu, grając w gry i zabawy, mogli się odprężyć, zintegrować i jednocześnie nabyć cenną wiedzę dotyczącą tego, jak się uczyć efektywniej.

Wydarzenie zostało sfinansowane ze środków budżetowych miasta Poznań i było BEZPŁATNE.

CZYTANIE 2.0

Projekt Czytanie 2.0 został dofinansowany z budżetu Gminy Czerwonak. Uczniowie uczą się, w jaki sposób podnieść tempo swojego czytania. Poznają również wybrane techniki pamięciowe, ułatwiające zapamiętywanie materiału szkolnego.

Zapisy do projektu zostały zakończone 16 marca 2022 r.

Zakończenie projektu 31 grudnia 2022 r.

Skip to content