
TRAIN YOUR BRAIN

Dzięki finansowaniu Miasta Poznań, mamy dla Was trzy dni pełne ciekawych konsultacji i inspirujących spotkań.
Czy chciałeś kiedyś zrozumieć, jak działa nasz mózg podczas nauki? Jak zapamiętywać więcej i na dłużej?
Jeżeli tak, to wydarzenie jest dla Ciebie!
Pierwsze dwa dni (19 i 24 Maja) to dziesięć godzin konsultacji z ekspertami z dziedziny nauk o mózgu i technik pamięciowych. Podczas tych spotkań nauczysz się skutecznych strategii nauki, które pomogą Ci lepiej zapamiętywać i przyswajać nową wiedzę.










Kwota finansowania wyniosła 3000 zł.

TRAIN YOUR BRAIN - HOLIDAY
Projekt Train Your Brain Holiday realizowany jest w formie warsztatowej. Zajęcia prowadzone w formie zabawy, pozwolą w przyjemny sposób poznać techniki pamięciowe wspierające proces edukacji.
Nabycie umiejętności skutecznego uczenia się da uczestnikom szansę dobrego startu w nowy rok szkolny.
Dzięki dofinansowaniu z budżetu Gminy Czerwonak odpłatność za uczestnictwo w projekcie to koszt 300 zł za uczestnika.
LIMIT MIEJSC ZOSTAŁ WYCZERPANY.

Czego uczestnicy dowiedzą się na warsztatach?
-
Jak zapamiętywać imiona nowo poznanych osób
-
Jak zapamiętywać mapy
-
Jak zapamiętywać daty
-
Jak uczyć się słówek obcojęzycznych
-
Jak zapamiętywać trudne słowa

Co nas wyróżnia?
-
Praca w małych maksymalnie 8 osobowych grupach
-
Indywidualne podejście do podopiecznych
-
Empatyczni opiekunowie biegle posługujący się językiem Porozumienia Bez Przemocy
-
Pokazujemy dzieciom i młodzieży, że nauka może być przyjemna

Dla kogo?
-
Dwie grupy wiekowe:
-
Dla dzieci z klas 1-3, które w wakacje chcą przeżyć ciekawy, rozwijający, pełen wrażeń czas
-
Dla młodzieży (od 4 klasy wzwyż), która marzy, by nauka była fajna
PROGRAM WARSZTATÓW - KLASY 1-3
W klasach 1-3 podróżujemy dookoła świata, odwiedzając 5 kontynentów oraz poznając kulturę i zwyczaje wybranych krajów.
Jak będzie wyglądać nasza wycieczka i w jaki sposób wpleciemy techniki pamięciowe w zabawę?
Dzień 1
Wybieramy się na arabski targ, gdzie targujemy się po arabsku.
Szukamy Lampy Aladyna.
Odwiedzamy Indie i malujemy dłonie i uczymy się jak z łatwością zapamiętywać imiona nowo poznanych osób.
Dzień 2
Australia to kraj kangurów. Skacząc z nimi, uczymy się mapy kontynentu.
Konstruujemy kij deszczowy i tańczymy, by przez całe wakacje nie padał deszcz.
Odwiedzamy Aborygenów. Rzucamy bumerangiem i poznajemy dzikie zwierzęta.
Dzień 3
Przenosimy się na dziki zachód. Strzelamy z łuku, polujemy na bizony.
Organizujemy pojedynek tańców, który jak na dziki zachód przystało, odbędzie się w samo południe.
Odwiedzamy Górę Rushmore i poznajemy daty rządów poszczególnych prezydentów USA, ucząc się jak zapamiętywać daty.
Dzień 4
Jesteśmy na mroźnej Islandii. Obserwujemy wybuch wulkanu i podziwiamy lodowce.
Na języku islandzkim można połamać język, dlatego uczymy się zapamiętywać wyrazy obcojęzyczne.
Podziwiamy spektakl zorzy polarnej.
Poszukujemy gniazda maskonura.
Dzień 5
Odwiedzamy Afrykę.
Przygotowujemy dzidy.
Udajemy się na safari, gdzie uczymy się zapamiętywać trudne słowa.
PROGRAM WARSZTATÓW - OD 4 KLASY WZWYŻ
Warsztaty dla starszych dzieci przygotowane są w formie gry.
Nasi podopieczni staną oko w oko z 5 wyjątkowymi bohaterami, od których wiele mogą się nauczyć. Przystępując do przygotowanych przez nich wyzwań, będą zdobywać punkty doświadczenia. Tylko odpowiednia liczba punktów pozwoli zrównać się ze zwierzęcym przewodnikiem i nabyć posiadane przez niego moce.
Dzień 1
Pędzący Mustang pędzi przez Wielką Równinę i ma bardzo wyczulone zmysły. Pomagają mu one poznawać świat, rozwijać prędkość i ostrzegają przed wszelkim zagrożeniem.
Mustang nauczy uczestników, jak zaangażować do nauki wszystkie zmysły, by podnieść prędkość zapamiętywania.
Dzień 2
Sprytny Lis jest bardzo spostrzegawczy. W lot zapamiętuje wszystkie trudne słowa. Wystarczy, że rzuci na nie okiem i od razu zostają w jego pamięci. Lis pokaże naszym odkrywcom tajniki zapamiętywania słówek z języków obcych.
Dzień 3
Genialny Delfin to mistrz ceremonii i świąt wszelakich. Zapamiętywanie wszelkich dat to jego super moc. Przekaże uczniom swoje umiejętności, dzięki czemu na lekcje historii wrócą nieustraszeni.
Dzień 4
Uważna Pantera na co dzień żyje w gęstej dżungli. By nie zabłądzić w gęstwinie, nauczyła się zapamiętywać mapy i tajne przejścia. To nauka, którą przekaże swoim podopiecznym.
Dzień 5
Logiczny Szympans jak każda małpa dużo czasu spędza na drzewach. Gałęzie drzew rozgałęziają się i tworzą sieć niczym ludzkie myśli. To dzięki siedlisku w koronach drzew Szympans wie doskonale jak tworzyć mapy myśli. Chętnie się tą wiedzą podzieli.
SZCZEGÓŁY WARSZTATÓW
Kiedy?
11 lipca - 30 września 2022
Gdzie?
W lesie przy Ośrodku Edukacji Przyrodniczo-Leśnej „Dziewicza Góra”
w Czerwonaku
Jak?
Pracujemy w maksymalnie 8-osobowych grupach
Grupy są mieszane wiekowo
Zajęcia odbywają się w lesie na świeżym powietrzu
OPINIE DZIECI, KTÓRE KORZYSTAŁY JUŻ Z NASZYCH ZAJĘĆ
Kaja:
„Przyszłam na zajęcia, żeby poznać jak szybciej i efektywniej się uczyć. Wszystkie techniki są fajne, ale najbardziej pomocne są dla mnie haki, ponieważ można nimi zapamiętywać wiele przydatnych rzeczy i przydają się do innych technik.
Bardzo podobało mi się, że Pani jak komuś coś nie wychodziło lub robił źle, to wytłumaczyła jeszcze raz, tak, żeby wszyscy mieli dobrze.
Z zajęć jestem zadowolona. Gdybym miała je komuś polecić, powiedziałabym, że prowadzi je bardzo miła Pani i poznajemy tam wiele technik, które możemy wykorzystywać w nauce do szkoły”.
Julia:
„Zapisałam się na warsztaty, bo ciężko było mi się uczyć. Wszystkie zajęcia i poznane techniki są pomocne w nauce. Najbardziej pomocne są dla mnie haki, bo łatwo je było zapamiętać. I jeszcze Pani, która nas uczyła, jest bardzo miła i dobrze uczy. Czy jestem zadowolona z uczestnictwa w warsztatach? Tak, BARDZO!!!”.
Ola:
„Na zajęcia się zapisałam, by lepiej zapamiętywać różne tematy związane z nauką, lekcjami.
Z poznanych i najbardziej przydatnych technik podobają mi się słowa klucze. Można porównywać je do jakichś skojarzeń, zabawnych i szybkich do zapamiętania.
Podobają mi się jeszcze zakładki osobiste, bo też są w nauce bardzo pomocne. Pani, która prowadziła zajęcia, jest bardzo miła. W przypadku, gdy ktoś nie rozumiał czegoś, wytłumaczyła to. Dużo nauczyłam się na tych warsztatach. Będę wszystkie techniki wprowadzać w praktykę, bo od kiedy zaczęłam chodzić na zajęcia, o wiele mniej czasu spędzam nad lekcjami”.
Antek:
„Na warsztaty zapisałem się, bo chciałem lepiej zapamiętywać i znaleźć dla siebie najlepszą technikę uczenia się. Najbardziej zapadły mi w pamięci mind-mapy i alfabet i na pewno zawsze już będę z nich korzystać. Pani, która prowadzi zajęcia, jest bardzo miła i bardzo dobrze tłumaczy zagadnienia. Jestem zadowolony z zajęć. Materiał był przedstawiony w ciekawy i interesujący sposób. Polecam w 100%. Czas dobrze spędzony i bardzo owocny”.
Mateusz:
„O warsztatach powiedziała mi mama i ten sposób mi się spodobał. Ze wszystkich technik najfajniejsze były haki, bo mogę łatwo zapamiętywać. Poznałem dużo fajnych ludzi i jestem bardzo zadowolony z tych warsztatów”.
Paulina:
„Na zajęcia zaczęłam chodzić, bo mama mnie zmusiła. Teraz jestem zadowolona, bo na warsztatach jest zarąbiście. Do nauki korzystam z łańcuszków i poznałam nowych kolegów”.
Jurek:
„Zapisałem się na warsztaty, ponieważ chciałem się lepiej uczyć. Najczęściej używam techniki łańcuszkowej, nie wiem w sumie czemu. Po prostu jest ciekawa. Z zajęć jestem zadowolony. Była bardzo fajna atmosfera”.
Zuzia:
„Przyszłam na zajęcia, bo miałam problem z nauką. Ze wszystkich technik najczęściej używam map myśli, zakładek osobistych i sketchnotek, bo mi się najbardziej podobają i pomagają w nauce. Z zajęć jestem zadowolona, bo otrzymałam pomoc w zapamiętywaniu. Teraz wiem jak się uczyć. Bardzo fajne zajęcia”.
Natalia:
„Mama zapisała mnie na te warsztaty. Najczęściej robię sketchnotki. Bardzo pomogły mi w nauce historii, którą trudno zapamiętywałam. Gdy poznałam sketchnotki zaczęłam dostawać nawet szóstki. Poza tym wszystko było fajne i jestem zadowolona z zajęć. Poznałam nowych kolegów i nowe sposoby nauki”.
Amelka:
„Na warsztaty poszłam, ponieważ miałam problemy z uczeniem się. Zajęcia mi się podobały, a Pani Marta jest miła i ma poczucie humoru. Ze wszystkich technik najbardziej podobała mi się mind-mapa, ponieważ była bardzo łatwa i najbardziej pomocna. Zachęcam do dołączenia na zajęcia, ponieważ nauczycie się tam uczyć bardzo szybko”.
Ania:
„Zanim przyszłam na zajęcia, miałam problemy z nauką oraz przyswajaniem wiedzy. Podobały mi się wszystkie techniki, ale najbardziej haki, słowa klucze oraz zakładki osobiste. Zajęcia też mi się podobały. Bardzo miło spędziłam czas, a to, czego się nauczyłam, jest w szkole bardzo pomocne.
Czy jestem zadowolona z zajęć? TAK!!!
Bardzo polecam wszystkim przyjść na zajęcia. Dużo się tu dowiecie!”.
Laura:
„Zapisałam się, aby nauczyć się lepiej zapamiętywać. Na zajęciach poznałam dużo technik uczenia się. Bardzo fajna jest sketchnotka. Taka czytelna. Bardzo ułatwia mi naukę. Na zajęciach wszystko było fajne :-). Pani Marta dobrze tłumaczy i uczy i zajęcia są ciekawe. Jestem zadowolona, że się zapisałam. Polecam Wam te zajęcia, ponieważ dzięki nim można zapamiętać wszystko 🙂”.
Gabrysia:
„Zajęcia były za darmo u nas w szkole i zapisałam się dla ułatwienia uczenia się. Najbardziej podobała mi się technika do zapamiętywania twarzy, bo miałam z tym wcześniej problem.
Bardzo podobała mi się atmosfera na zajęciach i jestem zadowolona z udziału, bo teraz szybciej i łatwiej uczę się w szkole”.
Antek:
„Na warsztaty zacząłem chodzić, bo moja mama uznała, że to dobry pomysł. Na zajęciach było bardzo fajnie i dużo się nauczyłem. Najbardziej jestem zadowolony z techniki sketchnotek, bo o wiele łatwiej mi się z nich uczy”.
Bartosz:
„Znalazłem się tu, by zdobyć wiedzę oraz nauczyć się technik szybkiego uczenia i zapamiętywania. Wszystkie poznane techniki były bardzo pomocne. Bardzo dobrze mi się pracowało, a zajęcia są bardzo przydatne. O wiele łatwiej idzie mi teraz w szkole. Gdybyś też chciał się szybciej uczyć i mniej czasu spędzać nad książkami, przyjdź na zajęcia do Feelharmonii na ulicy Piłsudskiego”.
Tymek:
„Chciałem nauczyć się technik szybkiego uczenia, żeby mniej czasu się uczyć. Najbardziej spodobała mi się mapa myśli, bo szybko mogę ją narysować i od razu wszystko pamiętam. Całe zajęcia były super. Prowadzącej nie zmieniłbym za żadne skarby. Bardzo miła i fajna Pani. Prowadziła zajęcia bardzo ciekawie. Jeśli też chcecie przyspieszyć swoją naukę, to szczerze polecam uczestnictwo w tych warsztatach. Poznacie rysowane techniki, które super przyspieszają naukę”.

RODZINNEJ PRZYGODY ZAZNAJEMY, MÓZGI TRENUJEMY
Projekt w formie edukacyjnej gry terenowej, której tematem przewodnim był trening pamięci i zapamiętywania został zrealizowany w dniu 22 maja 2022 roku w Parku Cytadela.
Uczestnicy zabawy spędzając czas w ruchu, na świeżym powietrzu, grając w gry i zabawy, mogli się odprężyć, zintegrować i jednocześnie nabyć cenną wiedzę dotyczącą tego, jak się uczyć efektywniej.
Wydarzenie zostało sfinansowane ze środków budżetowych miasta Poznań i było BEZPŁATNE.

CZYTANIE 2.0
Projekt Czytanie 2.0 został dofinansowany z budżetu Gminy Czerwonak. Uczniowie uczą się, w jaki sposób podnieść tempo swojego czytania. Poznają również wybrane techniki pamięciowe, ułatwiające zapamiętywanie materiału szkolnego.
Zapisy do projektu zostały zakończone 16 marca 2022 r.
Zakończenie projektu 31 grudnia 2022 r.